فهرست مطالب این مقاله

خرید سجاده فرش

فهرست مطالب این مقاله

از گذشته تا به امروز همواره فرش سجاده یکی از اجزاء مهم داخلی برای مساجد و حسینیه‌ها بوده است. این محصول بافته‌شده که قدمت تاریخی طولانی برای مسلمانان دارد، امروزه نه‌تنها یک وسیله‌ی عبادی بلکه یک عنصر تزئیناتی بسیار ارزشمند در سالن‌های نمازخانه شناخته می‌شود.

وظایف هیأت امنا و متولیان اماکن مذهبی رسیدگی به اموراتی از قبیل خرید سجاده فرش می‌باشد که به انواع و اقسام مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و هر یک دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی هستند.

در این مقاله، به شما نکات کلیدی را در مورد خرید فرش سجاده ای ارائه خواهیم داد. ما به بررسی انواع مختلف نقشه‌های فرش مسجد، کیفیت بافت‌های مختلف، راهکارهای خرید قیمت مناسب و نکات مهمی که در خرید این محصول باید در نظر گرفته شوند، خواهیم پرداخت.

با خواندن این مقاله، شما قادر خواهید بود تا تصمیمات بهتری در خصوص خرید یک قالی مناسب اتخاذ کرده و از این آثار هنری زیبا در فضای داخلی مکان مذهبی خود استفاده کنید و لذت ببرید.

خرید سجاده فرش برای نمازخانه و مسجد

خرید سجاده فرش ماشینی

همین ابتدا در مورد دستباف بودن یا ماشینی بودن قالی‌های مسجدی می‌خواهیم توضیحاتی بدهیم. از زمانی که ماشین‌آلات بافندگی وارد ایران شدند، در بیش‌تر مساجد فقط از فرش‌های ماشینی استفاده شده چراکه با توجه به متراژ بالای این مکان‌های مذهبی، چه از نظر زمان بافت و چه از نظر قیمت، منطقی و به‌صرفه نبوده که از قالی‌های دستباف استفاده شود.

فرش سجاده ماشینی امروزه در انواع طرح‌ها و رنگبندی‌های مناسب، ظرف یکی دو هفته پس از سفارش، آماده‌ی نصب در نمازخانه و مسجد می‌شود. پیش از ارائه‌ی توضیحات مفصل‌تر، برای متولیان عزیز اماکن مذهبی که قصد خرید سجاده فرش را دارند، در ادامه فیلم کوتاهی از کارخانه‌ی فرش ماشینی مخصوص مساجد (شرکت ثریاکویر) آماده کرده‌ایم که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین قیمت خرید سجاده فرش

همواره بهترین قیمت‌های خرید زمانی به‌دست می‌آیند که اصطلاحا دلال‌بازی صورت نگیرد یا محصول چنددست نگردد تا به مصرف‌کننده‌ی نهایی برسد؛ درواقع بهترین راه این است که مستقیما کالای مورد نظر را از تولیدکننده بخرید و در این بین تا حدامکان واسطه‌ها را حذف کنید.

البته توجه داشته باشید که خرید مستقیم از کارخانه تولیدکننده نیاز به تحقیق دقیق و اطمینان از معتبر بودن تولیدکننده هم دارد. شرکت فرش ثریا کویر کاشان به‌صورت رسمی در دفتر روزنامه جمهوری اسلامی ایران ثبت گردیده و همچنین از سازمان استاندارد، دارای استانداردهای لازم جهت تولید فرش سجاده ای مساجد و نمازخانه‌ها می‌باشد.

خرید سجاده فرش مستقیماً از کارخانه تولیدکننده یک روش معتبر برای به دست آوردن بهترین قیمت و کیفیت است. حذف واسطه‌ها و میانجی‌ها می‌تواند از افزایش قیمت و کاهش کیفیت فرش مسجد جلوگیری کند. در ادامه، برخی از مزایای خرید بی‌واسطه و تعامل مستقیم با کارخانه تولیدکننده را بررسی می‌کنیم:

بهترین قیمت خرید سجاده فرش

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کنترل کیفیت بهتر

واسطه‌ها ممکن است به‌عنوان یک مرحله‌ی اضافی در زنجیره‌ی تأمین قرار بگیرند و مارجین‌های خود را افزایش دهند. در زمینه‌ی فروش فرش مسجدی باید بگوییم تقریبا به‌ازای هر واسطه‌ای چیزی حدود 50 تا 100 هزار تومان درهر مترمربع باید مبلغ بیش‌تر پرداخت کنید.

با مراجعه‌ی مستقیم به کارخانه، علاوه‌براینکه می‌توانید از این هزینه‌های اضافی کاسته و به صرفه‌ترین قیمت را بگیرید، می‌توانید از کیفیت مواد و فرآیند تولید نیز مطمئن شوید. این به شما امکان می‌دهد تا تطابق خرید سجاده فرش با نیازها و استانداردهای خود را کنترل کنید.

در همکاری مستقیم با کارخانه تولیدکننده، می‌توانید طرح، ابعاد و مشخصات دقیق فرش طرح سجاده مورد نظرتان را تعیین کنید و مطلوب‌ترین محصول را برای مسجد یا نمازخانه خود انتخاب کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید فرش مسجد

پشتیبانی خرید سجاده فرش از کارخانه

ارتباط مستقیم با کارخانه تولیدی این فرصت را می‌دهد تا در مورد جزئیات فنی، زمان تحویل و شرایط پرداخت استفاده کنید تا از تخفیف‌ها و مزایای ممکن استفاده کنید.

تعامل مستقیم با کارخانه تولیدکننده سجاده فرش کاشان می‌تواند برای شما دسترسی به خدمات پس از فروش بهتری فراهم کند. در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض، ارتباط مستقیم با تولیدکننده امکان‌پذیر است.

همچنین در صورتی‌که نیاز به نصاب در محل داشته باشید، شرکت‌های سجاده‌باف، نصاب‌های حرفه‌ای دارد که مجهز به دستگاه چرخ زیگزاگ هستند تا برشکاری‌ها و دوردوزی‌ها را به نحو احسن انجام دهند.

خرید سجاده فرش از کارخانه

خرید سجاده فرش با انواع طرح و کیفیت

کاشان بزرگ‌ترین تولیدکننده فرش سجاده ای برای مسجد و نمازخانه محسوب می‌شود که علاوه‌بر تأمین نیازهای داخل، صادرات بسیاری هم به کشورهای مسلمان‌نشین دیگر دارد. به‌همین دلیل انواع کیفیت‌ها و طرح‌های فرش مسجد را می‌توانید در کاشان پیدا کنید. ابتدا اطلاعات مورد نیاز را در جدولی برایتان تهیه کرده‌ایم و سپس به تشریح انواع کیفیت‌ها و طرح‌ها خواهیم پرداخت.

- کیفیت سجاده فرش تعداد شانه میزان تراکم وزن به‌ازای هر مترمربع جنس نخ
1 کیفیت خوب 1000 3000 3/300 کیلوگرم 100% اکریلیک
2 عالی (مناسب برای مسجد) 700 2250-2550 3/200 کیلوگرم 100% اکریلیک
3 جنس سجاده متوسط 500 1000 3/100 کیلوگرم اکریلیک
4 کیفیت پایین 440 800 3 کیلوگرم پلی استر
کیفیت سجاده شانه جنس نخ
A 1000 اکریلیک
+A 700 اکریلیک
B 500 اکریلیک
C 440 پلی‌استر

کیفیت‌های مختلف فرش سجاده

اساساً کیفیت فرش مسجدی ماشینی براساس 2 فاکتور جنس الیاف و تعداد شانه مشخص می‌گردد. برای اینکه راحت‌تر بتوانید جنس نخ‌ها را متوجه شوید، آن‌ها را به دو دسته‌ی اکریلیک و غیراکریلیک تقسیم می‌کنیم.

اگر برای خرید سجاده فرش دغدغه‌ی مالی ندارید، فرش‌های ماشینی با جنس نخ 100% اکریلیک را انتخاب کنید چراکه باکیفیت‌ترین نوع قالی برای مکان‌های مذهبی محسوب می‌شوند و تا سال‌های سال می‌توانند زینت‌بخش مساجد و نمازخانه‌ها باشند.

شانه و تراکم نیز گره‌هایی هستند که از پشت قالی ماشینی قابل مشاهده می‌باشند و با افزایش این گره‌ها، فرش نمازخانه ای بهتری خواهیم داشت.

در یک راهنمایی کلی باید خدمتتان بگوییم که فرش سجاده ای 700 شانه اکریلیک بالاترین کیفیت و همچنین بالاترین قیمت را دارا می‌باشد.

کیفیت‌های خرید فرش سجاده

انواع طرح‌ها در خرید سجاده فرش

طرح و نقشه‌ی فرش‌های مخصوص نمازخانه‌ها و مسجدها به لطف نرم‌افزارهای کامپیوتری روز به روز در حال افزایش هستند تا به‌نوعی پاسخگوی هرنوع سلیقه‌ای باشند.

نوع اول و معروف‌ترین طرح، فرش محرابی می‌باشد که به‌واسطه‌ی طراحی کاملاً اسلامی و متناسب با اماکن مذهبی، در بسیاری از مساجد استفاده می‌گردد. این نقشه موردپسند اکثر هیأت امنا بوده و در ایجاد نظم صف‌ها بسیار مؤثر است.

نوع دوم، فرش‌های غیرمحرابی هستند که تحت عنوان فرش تشریفات و یکپارچه در کارخانه‌های کاشان تولید می‌شوند. این نقشه‌ها بیش‌تر برای مکان‌های مذهبی چون حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و همچنین زیارتگاه‌ها طراحی شده‌اند.

طرح‌های خرید سجاده فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید.