فهرست مطالب این مقاله

فرش سجاده‌ای طرح ثریا

فهرست مطالب این مقاله

فرش سجاده ای محرابی یکی از مهم‌ترین ابزارهای تزئینی و عملی در فضاهای مذهبی مانند مساجد و نمازخانه‌ها است که به‌عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ گذشته و همچنین زیبایی و آرامش در اماکن عبادی شناخته می‌شود.

در میان انواع مختلف سجاده فرش کاشان، نقشه‌ی زیبا و اختصاصی فرش سجاده‌ای طرح ثریا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گزینه‌ها برای فضاهای مذهبی مطرح هستند.

این فرش مسجدی محرابی دارای ویژگی‌ها و ارزش‌هایی است که آن را از سایر انواع فرش‌ها متمایز می‌کند. طرح ثریا، با الهام از نقوش و آرمان‌های فرهنگی، مذهبی و هنری، به یک اثر منحصربفرد تبدیل شده که عمیقاً با ارزش‌های فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی در ارتباط است.

فرش سجاده‌ای محرابی طرح ثریا

فیلم فرش سجاده‌ای طرح ثریا کاشان

فرش طرح سجاده ثریا با توجه به طراحی دقیق و کیفیت بالا، توسط متخصصان و طراحان باتجربه در حوزه‌ی فرش‌های ماشینی کاشان بافته می‌شود. شرکت ثریا کویر کاشان از دستگاه‌های بافت مدرن و فناوری‌های پیشرفته برای به واقعیت پیوستن این طرح‌های زیبا و معنوی استفاده می‌کند.

فرش سجاده‌ای طرح ثریا به‌صورت رول و با متراژهای بالا تهیه می‌شود که این امر امکان نصب آسان‌تر آن‌ها در اماکن متبرکه مانند مساجد و نمازخانه‌ها را فراهم می‌کند. با استفاده از این فرش‌ها، محیطی زیبا و متناسب با شأن و ارزش مکان‌های مذهبی شکل می‌گیرد.

این نقشه‌ی سجاده فرش دستباف گونه نه‌تنها جهت تزئین و آراستن فضاهای مذهبی به‌کار می‌رود، بلکه باعث ایجاد حس آرامش و تمرکز در انجام عبادات مذهبی نیز می‌شود. این طرح با ترکیب رنگ‌های زیبا و الگوهای بافته شده با ظرافت بالا، به معنای عمیقی از ارتباط انسان با فضای مذهبی و معنویات دینی می‌پردازد.

استفاده از این فرش سجاده ای مسجدی، علاوه‌بر زیبایی بصری، نشانگر ارزش‌های فرهنگی و معنوی در جوامع اسلامی است. طرح ثریا با قدرت ظاهری خود، نقشی اساسی در تقویت و تحکیم ارتباط انسان با مکان‌های مذهبی دارد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مشخصات تولیدی فرش سجاده‌ای طرح ثریا

این نقشه‌ی فرش مسجدی کاشان که طرح و الگوی آن به‌شکل محراب مسجد طراحی شده است، در دسته‌بندی فرش محرابی مساجد قرار می‌گیرد و با داشتن تنها یک ترنج زینتی در مرکز، جزو نقشه‌های نسبتاً ساده محسوب می‌شود.

فرش سجاده‌ای طرح ثریا به‌دلیل داشتن گل و بوته‌های افشان ریز در خارج از محراب خود، و همچنین برای اینکه جزئیات به بهترین شکل ممکن در بافت سجاده فرش ماشینی خود را نمایان سازند، به‌صورت ۷۰۰ شانه تولید می‌گردد تا هم رخ زیبایی داشته باشد و هم استحکام بالا.

این فرش سجاده ای ۷۰۰ شانه در میزان تراکم‌های گوناگونی بافته می‌شود که از لحاظ قیمت و کیفیت، در درجه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. این تنوع در کیفیت و قیمت، باعث می‌شود که خریداران با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف، بتوانند گزینه‌ی مناسب با بودجه‌ی خود را تهیه کنند.

این طرح سجاده فرش مسجد دارای ضخامت خوب یا اصطلاحاً ارتفاع نخ خاب بلندی است که راحتی نمازگزاران را فراهم می‌آورد. برای اینکه به‌طور کامل با مشخصات تولیدی فرش طرح ثریا آشنا شوید، جدول زیر را مشاهده کنید.

فرش سجاده‌ای طرح ثریا کویر کاشان
ردیف تعداد شانه میزان تراکم وزن (مترمربع) ارتفاع نخ خاب درجه کیفی
1 700 2250 3/200 کیلوگرم 9±1 میلی‌متر عالی
2 700 2100 3/100 کیلوگرم 9±1 میلی‌متر خوب
3 700 1950 2/950 کیلوگرم 9±1 میلی‌متر متوسط
4 700 1800 2/850 کیلوگرم 9±1 میلی‌متر متوسط
شانه تراکم کیفیت
700 2250 عالی
700 2100 خوب
700 1950 متوسط
700 1800 متوسط

آبی و سبز، دو رنگ اصلی فرش سجاده‌ای ثریا

به‌طور کلی شرکت‌های سجاده‌بافی از دو رنگ اصلی برای زمینه‌ی فرش ماشینی سجاده ای استفاده می‌کنند که این دو مورد عبارتند از سبز یشمی و آبی فیروزه‌ای.

سجاده فرش سبز و آبی از نظر رنگبندی، جزو رنگ‌های اسلامی و اصطلاحاً مقدس هستند که در آثار اسلامی بسیار کاربرد دارند و تأثیر مستقیمی بر جلب توجه نمازگزاران دارند.

رنگ سبز یشمی یکی از رنگ‌های طبیعی و آرام برای فرش سجاده‌ای طرح ثریا قلمداد می‌شود که چرکتاب است. این رنگ به معنای زیبایی طبیعت، تجدید حیات، آرامش و شادابی می‌باشد. استفاده از این رنگ به‌ویژه در فضاهای مذهبی مانند مساجد و نمازخانه‌ها، حس صفا و سکوت را ترویج می‌دهد.

آبی فیروزه‌ای یکی دیگر از رنگ‌های زیبا و طبیعی است که برای فرش مسجد استفاده می‌شود. این رنگ به معنای صفا، آرامش و عمق احساسات می‌باشد. رنگ آبی فیروزه‌ای نیز در فضاهای مذهبی، می‌تواند احساس صفا، اتحاد، ایمان و ارتباط با معنویات را ترویج دهد.

رنگ سبز فرش سجاده‌ای ثریا

رنگ‌های فرعی فرش سجاده طرح ثریا

رنگ‌های فرعی دیگری نیز هستند که می‌توانند در زمینه‌ی فرش سجاده‌ای طرح ثریا استفاده شوند. 2 رنگ قهوه‌ای گردویی و قرمز روناسی از جمله‌ی این موارد هستند.

رنگ قرمز در فرش سجاده کاشان به‌عنوان نمادی از انرژی، زندگی و شور و شوق بر جلب توجه نمازگزاران می‌افزاید. با وجود رنگ قرمز، این فرش‌ها حسی از انرژی مثبت و پویایی را منتقل می‌کنند.

قهوه‌ای گردویی نیز به‌عنوان رنگ دیگری که به‌صورت فرعی در فرش نمازخانه به‌کار می‌رود، احساسی از ثبات، زمینی بودن و آرامش را به تصویر می‌کشد. این رنگ باعث تعادل و هماهنگی در طرح و رنگبندی فرش‌های مسجدی می‌شود.

رنگ آبی فرش سجاده طرح ثریا

قیمت فرش سجاده‌ای طرح ثریا

نکته‌ای که باید بدانید این است که رنگ‌های زمینه‌ی مختلف و همچنین طرح‌های مختلف در قیمت سجاده فرش مسجد معمولاً هیچ اثری ندارند. به‌طور مثال قیمت هر مترمربع فرش طرح محرابی سبز با فرش تشریفاتی رنگ قرمز یکسان می‌باشد.

مهم‌ترین فاکتورهایی که در کیفیت و قیمت فرش سجاده ای تأثیرگذار هستند عبارتند از جنس نخ و تعداد شانه و تراکم.

جنس نخ 100% اکریلیک در مقایسه با دیگر جنس نخ‌های مصنوعی به‌دلیل حفظ نرمی و انعطاف از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

فرش سجاده‌ای طرح ثریا با جنس نخ 100% اکریلیک و با تعداد شانه‌ی 700 تولید می‌شود. اما با توجه به تراکم‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارد که از 850.000 تومان تا 950.000 تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسند.

قیمت فرش سجاده‌ای طرح ثریا رنگ قرمز

ابعاد سجاده فرش طرح ثریا

در مجموع باید بگوییم که ابعاد فرش سجاده ای برای همه‌ی مساجد و نمازخانه‌ها به‌طور یکسان تولید می‌شود.

اگر طرح ثریا را به‌صورت تک سجاده یا تک محراب برای یک نمازگزار در نظر بگیریم، اندازه‌ی عرض آن حدوداً 63 سانتی‌متر و اندازه‌ی طول آن هم دقیقاً 1 متر و 25 سانتی‌متر خواهد بود.

حالا اگر رول چند محرابی فرش سجاده‌ای طرح ثریا را بخواهیم اندازه‌گیری کنیم، عرض آن 125 سانتی‌متر و طول آن هم متغیر و براساس سفارش مشتری بافته می‌شود.

پشتی مسجدی هم طرح با نقشه‌ی ثریا هم تولید می‌شود که اندازه‌ی استاندارد آن 50 در 100 سانتی‌متر می‌باشد.

در پایان توجه داشته باشید که امکان بافت سایزهای سفارشی برای شرکت وجود دارد اما به‌علت داشتن پرتی و در نتیجه هزینه‌ی بیش‌تر، توصیه نمی‌گردد.

ابعاد سجاده فرش طرح ثریا رنگ قهوه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید.